2011/01/12

Reading now: Les mandarins 1.



 "Yksi sinulta saatu ruusu merkitsee minulle enemmän kuin Alhambran puutarhat viidentoista tunnin junamatkan jälkeen"

Yöpöydällä Simone deBeauvoirin Mandariinit I. Löysin molemmat osat kirpputorilta 4 euron kappalehintaan. Hyvä diili. Mandariinit on on ehkä deBeauvoirin arvostetuin kirja Toisen sukupuolen ohella. Olen löytänyt enemmänkin deBeauvoiria..ja päätin, että deBeauvoiriahan haluan kerätä. Kirjojen hamstraaminen on vieläkin mielekkäämpää, kun on joku tietty kirjailija, jota kerätä. Aiemmin olen kerännyt esimerkiksi kaikki Milan Kunderan suomennetut.  (Kenen kirjailijan kaikki teokset te huolisitte... tai olette jopa keränneet jo?)

1 kommentti:

  1. Oih <3 Mä sain joululahjaksi Toisen sukupuolen :) Pitäähän naistutkimuksen opiskelijalla ja feministillä olla se hyllyssään. Täytyy kyllä lukea muitakin Simonen teoksia.

    Mulla on esim. kaikki Dan Rhodesin kirjat. Rakastan niitä.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista!