2010/10/22

Wrapped up in books.


Kirjoja, joita olen ostanut viime aikoina kirpputoreilta. Käytetyissä kirjoissa on taikaa. Märta Tikkasen kirjassa joku oli laittanut juuri tuon runon sivun hiirenkorvalle.... ja kaikki ne omistuskirjoitukset ja muut hauskat tekstit joita voi löytyä etusivuilta. Ja kuluneet kannet kuuluu asiaan - se kertoo, että kirja on ollut mukana jonkun toisenkin elämässä!

Ja toisekseen kaupoista ei löydy samalla tavalla itseäni kiinnostavia kirjoja, ehkä osasta kirjoista ei edes ole uusintapainoksia. Ja kirpputoreilta kirjoja saa vain muutamalla lantilla. Nämäkin kaikki alle kympillä.

Pitäisi varmaan järjestää kirjahyllyä taas uusien tulokkaiden vuoksi. Mutta kuitenkin sellaiseen suloiseen järjestykseen, jossa on ripaus epäjärjestystä.

Tällä hetkellä muuten luennassa J.D. Salingerin Franny ja Zooey. Pidän.

5 kommenttia:

  1. Mä löysin kerran kirppiskirjan välistä valokuvan, jossa oli nuori pariskunta, säilytän sitä vieläkin kyseisen kirjan välissä. Toisessa kirjassa (girl, interrupted) taas oli alleviivattu mitä vaaditaan onnistuneeseen itsemurhaan, se oli ehkä vähän mielenrauhaa häiritsevää kun mietti miksi joku oli juuri ne kohdat halunnut alleviivata ja ympyröidä. Kenen kirja se oli ja mitä sille ihmiselle sitten tapahtui.

    Kirpparikirjat jokatapauksessa rokkaa, niinkuin moni muukin kierrätysjuttu :)

    VastaaPoista
  2. Hitsit toi ylin kuva on kiva, kun karttapallo ja puhelin vilkkuvat taustalla. Muuten ihan tuntemattomia kirjoja mulle.. Mutta ihailen edelleen kykyäsi löytää Milan Kunderaa kirppiksiltä! Täten valtuutan sut hankkimaan puolestani, jos löydät, sellaisia Kunderoja jotka sulla jo on mutta mulla ei ;D

    VastaaPoista
  3. sarakissa: Oi, mielenkiintoinen juttu!!

    Heli: tuo oli kyllä hyvä löytö ja maksoi vain 50 senttiä tai euron.

    Ilona: Lukulistalla :) Ja eilen löysin kirpparilta saman kirjailijan Kaksoisolennonkin.

    bubble: Mulla on ne kaikki suomennetut :) Enimmäkseen kirpparilta, mutta Huuto.netistäkin olen joitakin ostanut. Tsekkaile sieltä! Ei ollult edes pimeitä hintoja. Mutta mulla ois Jäähyväisvalssi ylimääräisenä..onko sulla sitä vielä? :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista!